DON'T BE SAD

Jangan bersedih! Sesungguhnya rasa sedih akan selalu mengganggumu dengan kenangan masa lalu…ia akan membuatmu khuatir dengan segala kemungkinan di masa yang akan datang..
Sesungguhnya bersedih itu akan hanya akan membuat hati menjadi kecut,wajah akan muram,harapan akan hilang dan semangat akan padam..

Sesungguhnya sedih tidak akan dapat mengembalikan  sesuatu yang hilang dan semua yang telah pergi…ia juga tidak mendatangkan manfaat..
Jangan bersedih!kerana kesedihan hanya akan membuat musuh gembira,membuat kawan bersedih dan akan menyebabkan hakikat2 akan berubah…

ALLAH S.WT BERFIRMAN:
“Bukankan kami telah melapangkan dadamu.Dan kami telah menghilangkan darimu beban.Yang akan memberatkan punggungmu.Dan,kami tinggikan bagimu sebutan(nama)mu.Ini kerana kesungguhnya sesudah kesusahan itu ada kemudahan.Sesungguhnya sesudah kesusahan itu ada kemudahannya.Maka apabila kamu telah selesai(dari sesuatu urusan)kerjakanlah dengan sesungguh2(urusan)yang lain.Dan hanya kepada Rabbmulah hendaknya kamu berharap”….(AL-INSYIRAH:1-8)





No comments:

Post a Comment

komenlah dgn sejujur-jujur hati anda !!sikit pun jadi la.. hehe